PARNÝ RUŠEŇ
Ide o parný rušeň Orenstein a Koppel 7260/1915. Jedná o Orenstein a Koppel dvojnápravový o výkone 20PS ktorý sa používal na stavebných dráhach, ale postupne ho používali aj cukrovary, ktorých dráhy nemali veľké prevýšenia (Trnava, Břeclav). Gróf Pálfy v roku 1915 kúpil prostredníctvom firmy v Königsbergu (Kaliningrad) dve dvojnápravové lokomotívy O&K výrobných čísel 7259 a 7260.
O&K 7260 pravdepodobne od začiatku prevádzkoval na dráhe do vápenky Buková. O&K 7259 prevádzkoval na Lesnej Železnici a na posune v závode. Nakoľko sa na LŽ neosvedčila (malá hmotnosť a výkon, veľký nápravový tlak) tak na posun Pálfy zakúpil motorové lokomotívy Deutz, tak v roku 1920 predal O&K 7259 do Duchcova.
Pálfy nikdy nebol majoritný vlastník celej vápenky. Firma sídlila v Naháči. V 20.rokoch sa dostala do finančných problémov a vtedy ju kúpil Trnavský cukrovar. Ten ju vlastnil až do 60.rokov keď vápenku prebral podnik Slovenské kameňolomy Liptovský sv. Mikuláš. Slovenské kameňolomy zrušili dráhu a O&K 7260 stála dlhý čas bez ojníc v Trstíne na výsypke štrku z toho to obdobia je aj už spomínaná fotografia. Len tam ostala manipulačná koľaj na ktorej jazdila lokomotíva motorová BNE. V 60.rokoch parnú lokomotívu rozpálili v Trstíne, priamo na koľajisku. K tejto lokomotíve neexistuje potvrdzujúci doklad o výrobnom čísle, a ak sa niekde nachádza výrobne číslo k O&K 7260 tak je to v okolí Trstína.
Dátum poslednej aktualizácie: 31. 10. 2019 9:11